• Cudzoziemcy w biznesie
  • Pierwszy biznes
  • Rozwój biznesu

Komunikacja bez wykluczeń. Jak znaleźć wspólny język w zespołach i grupach międzykulturowych? 

5.00 (2)

Mateusz Jabłonowski

Czy zdarzyło Ci się, że po spotkaniu każdy rozumiał ustalenia… inaczej? Opanuj praktyczne techniki, by przekształcić kulturowe różnice w atut, tworzyć jasne komunikaty i zbudować wspólny język.

Przestań tracić czas na wyjaśnienia i nieporozumienia

Wielokulturowe zespoły to przyszłość, ale język to nie tylko słowa – to też różnice kulturowe, przyzwyczajenia i sposób myślenia. Niejasna komunikacja rodzi frustrację, spowalnia projekty i obniża zaangażowanie.

Ten kurs pokaże Ci, jak patrzeć na komunikację z perspektywy kulturowej. Poznasz techniki, które sprawią, że Twoje komunikaty będą zrozumiałe, niezależnie od pochodzenia współpracowników. Nauczysz się, jak mówić, żeby być zrozumianym, jak budować wspólny język w zespole i jak tworzyć komunikaty, które nikogo nie wykluczają.

Konkretne narzędzia: Czego nauczysz się w 5 modułach?

  • Jak unikać barier: Nauczysz się rozpoznawać i eliminować najczęstsze błędy i nieporozumienia w komunikacji.
  • Jak analizować różnice: Poznasz i zastosujesz w praktyce 8 wymiarów komunikacji wg Erin Meyer (z przykładami z pracy w zespołach polsko-ukraińskich).
  • Jak pisać i mówić inkluzywnie: Opanujesz techniki, dzięki którym stworzysz komunikaty, które nikogo nie wykluczają (ogłoszenia, maile, wiadomości).
  • Jak budować wspólny język: Dowiesz się, jak ustalać zasady współpracy, które łączą ludzi i budują poczucie przynależności.
  • Jak mówić, by dotrzeć do każdego: Poznasz proste techniki skutecznej komunikacji z osobami, które uczą się języka polskiego lub mają inne nawyki kulturowe.

Moduły kursu:

Lekcja 1  –  Zrozum różnorodność w praktyce.

Lekcja 2 –    8 wymiarów komunikacji wg Erin Meyer.

Lekcja 3 – Jak mówić, żeby być zrozumianym (nawet jeśli nie mówimy tym samym językiem).

Lekcja 4 – Inkluzywna komunikacja na co dzień.

Lekcja 5 – Tworzenie wspólnego języka zespołu.

Mateusz Jabłonowski

konsultant HR, komunikacji i employer brandingu. Specjalizuje się w budowaniu zaangażowania i inkluzywnych środowisk pracy. Od lat wspiera firmy i liderów w tworzeniu komunikacji, która wzmacnia współpracę i zaufanie w zespołach.

Przejdź do treści