• Pierwszy biznes

Galeria sztuki tuż za rogiem – I edycja konkursu na plakat Żabki zakończona! 

Brak ocen

Zespół Studium Przedsiębiorczości

25 listopada w siedzibie firmy w Poznaniu odbyła się finałowa gala pierwszej edycji konkursu na plakat #DobrzeMieć Żabkę! promujący franczyzę opartą na sprawdzonym modelu biznesowym Żabki. W wydarzeniu wzięli udział autorzy prac, przedstawiciele świata sztuki, jurorzy konkursu, franczyzobiorcy oraz przedstawiciele branży kreatywnej. Gościem specjalnym gali była Katarzyna Dowbor, która przeprowadziła rozmowy ze zwycięzcami oraz jurorami konkursu. Łączna pula nagród wyniosła ponad 35 tys. złotych, a już w 2026 roku zwycięski plakat zawiśnie w witrynach ponad 12 tys. sklepów Żabka w całej Polsce. 

Konkurs był skierowany do szerokiego grona twórców – grafików, ilustratorów, studentów kierunków artystycznych oraz wszystkich osób zajmujących się projektowaniem graficznym, zarówno profesjonalistów, jak i pasjonatów designu. 9-osobowe jury pod przewodnictwem Andrzeja Pągowskiego – ikony polskiego plakatu, autora prac wystawianych na całym świecie – rozpatrzyło blisko 600 zgłoszeń. Tak duże zainteresowanie potwierdziło, że połączenie sztuki i przedsiębiorczości mocno inspiruje twórców.  

Laureaci Konkursu na Plakat 

Podczas uroczystej gali ogłoszono zwycięzców konkursu. I miejsce zdobyła Magdalena Marchwicka. Zwycięski plakat zwrócił uwagę jury świeżym, współczesnym ujęciem franczyzy oraz dynamiczną kompozycją. Praca w czytelny sposób oddaje ideę współpracy — bohaterowie przybijają „piątki”, niosąc zielone elementy Żabki niczym fundamenty własnego biznesu. II miejsce zajął Szymon Szymankiewicz, którego projekt wyróżnia się świeżym, pomysłowym podejściem do grafiki. III miejsce zajęła Renata Demczuk, której projekt jury wyróżniło za estetykę i prosty, a jednocześnie emocjonalny przekaz.  

– Konkurs #DobrzeMieć Żabkę! pokazuje, jak twórczo i angażująco można opowiadać o przedsiębiorczości. Otrzymaliśmy prace, które zachwycają kreatywnością, odwagą i wyczuciem estetyki. Cieszy nas, że tak wielu twórców podjęło wyzwanie, a ich spojrzenie wnosi nową energię do opowieści o prowadzeniu własnego biznesu pod zielonym szyldem – mówi Marta Partyka, Dyrektor Rozwoju Franczyzy, Żabka Polska. 

Edycja, która zaskoczyła nawet jurorów 

Jurorzy zgodnie podkreślili, że poziom prac z pierwszej edycji konkursu okazał się wyjątkowo wysoki. Zgłoszenia reprezentowały szeroki wachlarz stylów – od klasycznego plakatu, przez kolaż, po prace z wykorzystaniem programów graficznych. Uczestnicy celnie uchwycili sedno wyzwania i opowiedzieli o franczyzie Żabki w nowoczesnym oraz sugestywnym języku graficznym. 

– Wybrane w konkursie prace są świetnym świadectwem tego, że w Polsce design reprezentuje wysoki poziom. Ich autorzy łączą atrakcyjną formę graficzną z dobrym zrozumieniem odbiorcy i zasad prowadzenia biznesu — a ta kombinacja ma dziś kluczowe znaczenie. – mówi Andrzej Pągowski, przewodniczący jury I edycji konkursu na plakat #DobrzeMieć Żabkę! 

 Zgłoszenia oceniano pod kątem pomysłu, siły przekazu i spójności z tematem. Liczyło się to, czy projekt potrafi w klarowny sposób opowiedzieć o przedsiębiorczości i współpracy z Żabką oraz przyciągnąć uwagę odbiorcy. Jury brało pod uwagę zarówno jakość wykonania, jak i odwagę interpretacji. Wyróżnione prace pokazały, że o franczyzie można mówić nieszablonowo — poprzez metaforę, humor lub symbol. 

Przejdź do treści